Έξι βήματα για να σας βοηθήσουν να αφήσετε τη ζώνη άνεσής σας

NLP vivisvoice_ blog_comfort_zone_6vimata

Η ζωή θα αλλάξει μόνο όταν είστε περισσότερο αφοσιωμένοι στα όνειρά σας, σε σχέση με τη ζώνη άνεσής σας!

Μόνο η σκέψη αυτού του ιδιαίτερου χώρου, της ζώνης ασφαλείας, μπορεί να σας κάνει να αισθάνεστε ζεστοί αλλά κι ασαφείς μέσα. Η ζώνη άνεσής σας μπορεί να είναι ένα θαυμάσιο μέρος υποχώρησης για να επαναφορτίσετε τον εαυτό σας ή να τον ανασυγκροτήσετε αν αισθάνεστε συγκλονισμένοι…. αλλά η παραμονή σε αυτόν τον ιδιαίτερο χώρο αναμφίβολα οδηγεί σε στασιμότητα. Προκειμένου να επιτευχθεί ανάπτυξη σε κάθε περιοχή της ζωής σας, πρέπει να τολμήσετε να βγείτε έξω από τη ζώνη άνεσής σας. Εκεί συμβαίνει η ανάπτυξη. Οι ζώνες άνεσης μπορούν να είναι ένα φυσικό μέρος ή μπορούν να είναι μια γνωστή ρουτίνα ή πρότυπο, ή ακόμα και μια γνωστή βάση γνώσεων.

Για παράδειγμα, για κάποιον που είναι υπέρβαρος και θέλει να νιώθει πιο άνετα και υγιεινότερα, η ζώνη άνεσης  μπορεί να είναι το μασούλημα πριν πέσει για ύπνο το βράδυ. Πως νομίζετε ότι θα επηρεάσει την ανάπτυξή του σε ένα πιο υγιές σώμα και τρόπο ζωής?

Η έξοδος από τη ζώνη άνεσής σας, απαιτεί ΘΥΣΙΕΣ! ΠΡΕΠΕΙ να είστε πρόθυμοι να παραιτηθείτε από κάτι. Ποιο είναι αυτό για σας? Η έξοδος από τη ζώνη άνεσής σας μπορεί να αποφέρει πολλά πλεονεκτήματα, όπως:

  • Μεγαλύτερη αίσθηση ελέγχου της κατεύθυνσης της ζωής σας
  • Αύξηση εμπιστοσύνης
  • Αύξηση αυτοεκτίμησης
  •  Μάθηση / Καλλιέργεια
  •  Αύξηση παραγωγικότητας
  • Επίτευξη μεγάλων στόχων
  • Δημιουργικότητα
  • Μια πιο περιπετειώδη ζωή
  • Αύξηση της αυτογνωσίας
  • Βελτιωμένες ικανότητες αντιμετώπισης καταστάσεων
  • Βελτιωμένη ανθεκτικότητα

Είστε έτοιμοι να μάθετε τι βρίσκεται στην άλλη πλευρά της ζώνης άνεσής σας; Αυτή η ανάρτηση είναι μόνο για εσάς! Εδώ, θα συζητήσουμε 6 βήματα που μπορείτε να κάνετε για να αντιμετωπίσετε το ζήτημα της επιχείρησης εξόδου από τη ζώνη άνεσής σας, έτσι ώστε να μπορεί να ανθίσει η ζωή σας σε οποιαδήποτε τομέα χρειάζεται ανάπτυξη!

Ας «πηδήσουμε» λοιπόν!

Έξι βήματα για να σας βοηθήσουν να αφήσετε τη ζώνη άνεσής σας:

1.       Καταγράψτε και προσαρμόστε τη νοοτροπία σας.

Η νοοτροπία διαιωνίζει την κατεύθυνση της ζωής μας σε πολλά επίπεδα. Πολύ περισσότερο απ’ότι ίσως περιμένουμε. Εκτιμήστε ειλικρινά τον τρόπο που σκέπτεστε και μιλάτε. Δημιουργούν σε μεγάλο βαθμό αυτό που κάνετε. Τα λόγια και οι σκέψεις  έχουν δύναμη! Η συντριπτική πλειοψηφία των περιορισμών που έχουμε είναι αυτό-επιβαλλόμενοι! Αποφασίζουμε τι είμαστε ή δεν είμαστε σε θέση να κάνουμε, με βάση αυτό που πιστεύουμε ότι είμαστε. Προσαρμόστε μια πιο θετική και με αφθονία νοοτροπία. Ανοίγει το μυαλό σε τέτοιο βαθμό και βλέπουμε πιο θετικά τις καταστάσεις, που στο παρελθόν τις θεωρούσαμε απλησίαστες. Σκεφτείτε έναν «τρελό» στόχο που είχατε κάποια στιγμή. Ο ορισμός του τρελού εξαρτάται από εσάς! Σκεφτείτε τι θα χρειαστείτε για να  τον πετύχετε και «κόψτε» τον σε μικρότερα κομμάτια ώστε να τον πετύχετε. Σίγουρα βρίσκεται εκτός της ζώνης άνεσής σας. Τώρα ξεκινήστε να τον κάνετε!! Η προσαρμογή της νοοτροπίας σας σε μια πιο θετική και με αφθονία στάση, ανοίγει το μυαλό μας, σε τέτοιο βαθμό βλέποντας  πιο θετικά τις καταστάσεις, που στο παρελθόν τις θεωρούσαμε ως μη ρεαλιστικές κι «απλησίαστες».

2.       Κάντε μια λίστα.

Μπορεί να φαίνεται λίγο πεζό για να σας βγάλει από τη ζώνη άνεσης σας, όμως σας υπόσχομαι ότι μπορεί να λειτουργήσει. Θυμάστε που είπαμε πως οι λέξεις έχουν δύναμη κι εξουσία? Αυτό ισχύει με κάθε γραπτή λέξη. Αυτό που γράφεται, γίνεται πραγματικότητα. Κάτι που χρειάζεται να κάνουμε καθημερινά, είναι να γράφουμε τους στόχους μας. Δημιουργείστε μια λίστα με πράγματα που θέλετε να πετύχετε στην καριέρα και στην προσωπική ζωή. Βάλτε χρώμα σε κάθε στόχο, ώστε να ελέγχετε την πρόοδο του στόχου στο τέλος της μέρας. Εάν πετύχατε το στόχο τον επισημαίνετε με ένα χρώμα. Εάν ξεκινήσατε έναν στόχο, τον επισημαίνετε με άλλο χρώμα. Εάν δεν ασχοληθήκατε με κάποιον στόχο, μεταφέρετέ τον στην λίστα για την επόμενη μέρα. Προσωπικά με κουράζει να βλέπω το ίδιο πράγμα στη λίστα μου μέρα με την μέρα κι έτσι αυτό είναι για μένα ένα κίνητρο για να φροντίσω να τον πραγματοποιήσω και να βγει από τη λίστα μου. Αυτό με βοήθησε να αυξήσω την παραγωγικότητά μου. Δοκιμάστε την άσκηση αυτή! Μπορείτε να δημιουργήσετε μια λίστα με στόχους καθημερινά, εβδομαδιαία, μηνιαία, τριμηνιαία, ετησίως ή ότι θέλετε. Το σημαντικό σημείο, είναι ότι επιτυγχάνετε τους στόχους σας κι ως εκ τούτου, βγαίνετε από τη ζώνη άνεσής σας. Δεν υπάρχουν πολλοί σημαντικοί στόχοι που μπορείτε να πετύχετε στη ζωής σας, παραμένοντας σε μια ζώνη όπου είστε 100% άνετοι. Δεν μπορείς να μεγαλώσεις χωρίς να αμφισβητήσεις. Οποιοσδήποτε στόχος, ανεξάρτητα από το πόσο μικρός ή ασήμαντος σας φαίνεται, είναι μέρος του ιστού της ζωής σας. Έτσι, η ολοκλήρωση του προσθέτει στην ανάπτυξή σας, όσο μικρός κι αν είναι.

3.       Αλλάξτε την καθημερινή σας ρουτίνα.

Οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν μια τακτική ρουτίνα. Ως άνθρωποι, έχουμε την τάση να ακολουθούμε το δρόμο της ελάχιστης αντίστασης και να κάνουμε ότι είναι γνωστό σε μας. Αυτή είναι η ζώνη άνεσης! Προκαλέστε τον εαυτό σας με την εναλλαγή της ρουτίνας σας. Ξεκινήστε με κάτι μικρό. Μαγειρέψτε το δείπνο με το σύντροφό σας, αντί να πάτε να φάτε έξω. Βάψτε τα μαλλιά σας. Μάθετε μια ξένη γλώσσα. Μιλήστε με έναν φίλο που έχετε να μιλήσετε πάρα πολύ καιρό. Ξεκινήστε χορό. Δοκιμάστε κάτι για το οποίο πάντα θέλατε. Όλα αυτά προσθέτουν δημιουργικότητα και περιπέτεια στη ζωή σας. Καταρρέει το μονοπάτι που τρέχει ασταμάτητα στη ζωή. Δοκιμάστε κάτι νέο, ίσως καταλήξετε να το αγαπήσετε!

4.       Να είστε πρόθυμοι να αισθανθείτε άβολα.

Ουπς! Αυτό φαίνεται σαν κάποιον που θέλει να βγει από τη ζώνη άνεσής του, αλλά δεν το κάνει πάντα. Πολλοί άνθρωποι ισχυρίζονται ότι θέλουν να κάνουν κάτι νέο ή ν’αναπτυχθούν σε μια συγκεκριμένη κατάσταση, αλλά δεν είναι ειλικρινά πρόθυμοι να ξεβολευτούν! Μην το αφήσετε να συμβεί σε σας! Αγκαλιάστε την αλλαγή που φέρνει η ανάπτυξη και οι νέες εμπειρίες. Θα υπάρξει μια καμπύλη μάθησης. Θα υπάρξουν πράγματα που δεν ξέρετε, έξω από τη ζώνη άνεσής σας. Θα υπάρχουν  ερωτήσεις που δεν θα μπορείτε να απαντήσετε και πράγματα που δεν έχετε κάνει. Να είστε πρόθυμοι να περπατήσετε μέσα από αυτά όλα. Ποτέ δεν θα υπάρξει μια στιγμή, όπου κάποιος άνθρωπος θα ξέρει όλα όσα χρειάζεται. Ποτέ! Λοιπόν, γιατί να φοβάστε που δεν τα ξέρετε όλα? Μπορεί να είναι επώδυνη η εκμάθηση μιας δεύτερης γλώσσας. Μπορεί και να σας ενοχλήσει αν χρειαστεί να αλλάξετε σταδιοδρομία μετά από 10 χρόνια εργασίας. Σκεφτείτε τις εμπειρίες που είχατε μέχρι τώρα στη ζωή σας. Αν δεν ήσασταν ποτέ πρόθυμοι να βρίσκεστε σε κάποια άβολη κατάσταση, δεν θα ήσασταν λειτουργικός ενήλικας. Θυμηθείτε όταν μάθατε να οδηγείτε, ήταν κάπως δύσκολα? Θυμηθείτε τη φορά που ξεκινήσατε εργασία, ήταν εύκολο το πρωινό ξύπνημα? Θυμηθείτε τη φορά που χρειάστηκε να μάθετε να χειρίζεστε υπολογιστή, ήταν αγχώδης διαδικασία? Η διαδρομή σας στο ταξίδι της ζωής μέχρι τώρα.. πως ήταν?.. ομαλή ή είχε δυσκολίες? Όλα αυτά είχαν δυσκολίες για σας τότε και σίγουρα δεν ήσασταν συνηθισμένοι. Και σίγουρα ήταν άβολα για σας…. Όμως τα κάνατε όλα με όποιον τρόπο μπορούσατε και τώρα είναι πολύτιμες δεξιότητες ζωής, που χρησιμοποιείτε τακτικά. Συμπέρασμα: Αν θέλετε να είστε ανεξάρτητοι, να πετύχετε τους στόχους σας, να υπερέχετε στη ζωή σας κλπ. Να είστε διατεθειμένοι να υπομείνετε την ταλαιπωρία!

5.       Ζητήστε βοήθεια. Μια εξαιρετική αρχή!

Μερικοί άνθρωποι χρειάζονται λίγο επιπλέον βοήθεια για να βγουν από τις ζώνες άνεσής τους. Δεν υπάρχει ντροπή σε αυτό. Ίσως θέλετε να μάθετε κάποιους τρόπους για να σας βοηθήσουν και γι’αυτό διαβάζετε αυτή την ανάρτηση στο blog. Ίσως θέλετε να μάθετε πώς να ξεκινήσετε τη δική σας επιχείρηση. Ότι κι αν χρειάζεστε, το πιθανό είναι πως υπάρχει κάποιος που το έχει κάνει πριν από σας. Διαβάστε. Μάθετε. Πηγαίνετε σε ένα σεμινάριο. Ρωτήστε τους ειδικούς. Μάθετε από αυτούς που το έχουν ήδη πετύχει. Πάρτε βοήθεια και κάντε κάτι νέο για σας τώρα!

6.      Κάντε κάτι που έχει σημασία για σας.

Ποιος είναι ο σκοπός της ζωής σας; Τι θέλετε να κάνετε στον πολύτιμο χρόνο σας? Η εστίαση στα μεγάλα επιτεύγματα είναι σημαντική ειδικά όταν κυνηγάτε ένα στόχο. Η προσπάθεια για την επίτευξη των στόχων σας, είναι ένας καλός τρόπος για να σας βγάλει από την ζώνη άνεσης, επειδή σας προκαλεί. Προκαλεί τις σκέψεις σας, τις ικανότητές σας, τις πεποιθήσεις σας, τους πόρους σας. Όλα αυτά! Μάθετε τι έχει σημασία για σας στη ζωή σας. Τι πιστεύετε ότι έχει νόημα? Επικεντρωθείτε στην επίτευξη αυτού του μακροπρόθεσμου στόχου/σκοπού. Σπάστε το σε κομμάτια, όπου κάθε ένα θα σας βγάζει κι από τη ζώνη άνεσή σας και θα σας προχωράει προς τον ουσιαστικό σας στόχο.